Služba za pravne poslove

O Službi

Služba za pravne poslove obavlja slijedeće poslove:

  • Zastupa interese Komore pred sudovima i državnim organima;
  • Obavlja imovinsko-pravne poslove za Komoru (izrada prijedloga odluka o raspolaganju imovinom Komore za organe i tijela, ugovore, o kupoprodaji, zakupu, djelu i sl.);
  • obavlja poslove vezane za Arbitražni sud pri Komori;
  • priprema ugovore i sporazume koje zaključuje Komora;
  • daje pravno mišljenje na ugovore i sporazume koje zaključuje Komora;
  • pruža pravnu pomoć organima i tijelima Komore i organizacionim dijelovima Uprave stručnih poslova;
  • obavlja administrativne poslove u vezi pripreme i održavanja sjednica organa Komore;
  • obavlja stručne i administrativne poslove i priprema akta kojim generalni sekretar i dva zamjenika generalnog sekretara ostvaruju svoja ovlaštenja;
  • obavlja poslove iz oblasti radnih odnosa, vodi personale dosijee zaposlenih i druge kadrovske poslove (priprema ugovora o radu, rješenja, odluka, uvjerenja, prijava, odjava, itd.);
  • vodi poslove vezane za ljudske resurse Uprave stručnih poslova (planiranje, obrazovanje, ocjenjivanje učinka, organizovanje obuke i sl.).

Arbitraža, kao jedan od alternativnih načina rješavanja sporova, u svijetu globalizacije, investiranja u svjetskim razmjerima, ubrzanog života a time i potrebe za brzim donošenjem odluka, postaje sve primamljivija poslovnoj zajednici kao siguran, brz i učinkovit način rješavanja sporova.

Prednosti arbitraže u odnosu na redovne sudove: štedi vrijeme (traje kraće), materijalna sredstva (ukupni troškovi su niži), postupak je u principu jednostupanjski – presuda arbitraže je pravomoćna i izvršna.

Arbitražni sud pri Vanjskotrgovinskoj komori BiH je stalna, institucionalna arbitraža, sa organizacionom strukturom, tehničkim uvjetima (prostorije, administracija) i pravilima postupka, koja, s elementom inozemnosti, egzistira još od 1998. godine. Naime, Zakonom o Privrednoj komori Bosne i Hercegovine, a kasnije Zakonom o Vanjskotrgovinskoj komori Bosne i Hercegovine utvrđeno je da se (član 20.) pri Komori organizira Arbitražni sud pred koji privredni subjekti mogu iznositi međusobne sporove u skladu sa zakonom, radi sporazumnog rješavanja tih sporova, posredovanjem ili odlučivanjem o tim sporovima, ako stranke ugovore nadležnost ovog suda.
Nadležnost ove arbitraže, kao i bilo koje druge, uvjetovana je voljom, odnosno sporazumom stranaka.
Detaljnije odredbe o organizaciji, ustrojstvu, načinu rada, itd. uređene su Pravilnikom o organizaciji i radu arbitražnog suda iz 2003. godine. Navedeni Pravilnik objavljen je u Službenom glasniku BiH broj: 39/03 od 19.12.2003. godine.

Više o Arbitraži!

Korisni linkovi

Kako Vam možemo pomoci?

Kontaktirajte nas ako imate bilo kakvih pitanja.

  • Poziv na webinar „Eurokodovi i njihova praktična primjena u javnim radovima u Bosni i Hercegovini“

    U sklopu realizacije ÚNMZ-ISBIH projekta „Jačanje kapaciteta nacionalne infrastrukture kvaliteta za standardizaciju i ocjenu građevinskih proizvoda u Bosni i Hercegovini“, Institut za standardizaciju Bosne i Hercegovine (ISBIH) u saradnji sa Češkim uredom za standarde, mjeriteljstvo i ispitivanje (ÚNMZ), Vanjskotrgovinskom/Spoljnotrgovinskom komorom BiH i Privrednom komorom Republike Srpske organizuje webinar „Eurokodovi i njihova praktična primjena u javnim

    2022-05-17
  • Poziv na besplatni seminar „Ekonomska politika u doba krize“

    Vanjskotrgovinska/Spoljnotrgovinska komora Bosne i Hercegovine, uz podršku i u suradnji sa Predstavništvom fondacije Konrad Adenauer u BiH, organizira besplatni seminar „Ekonomska politika u doba krize“, koji će se održati 30. i 31.05.2022. godine u prostorijama Vanjskotrgovinske komore BiH, ulica Branislava Đurđeva 10, Sarajevo. Edukacija je namijenjena zaposlenim osobama iz javnog sektora, bankarskog sektora, vladinih institucija,

    2022-05-16
  • Poziv na webinar „Efikasno upravljanje rizicima u biznisu“

    Vanjskotrgovinska/Spoljnotrgovinska komora Bosne i Hercegovine Vas poziva na webinar „Efikasno upravljanje rizicima u biznisu“ koji će biti održan putem Zoom online platforme 26.05.2022. godine. Svaka se organizacija suočava s rizicima od neočekivanih, štetnih događaja koji mogu prouzrokovati negativne finansijske posljedice, uticati na suštinsku promjenu njene poslovne strategije ili u konačnici dovesti do njenog potpunog zatvaranja.

    2022-05-13
  • Uspješno realizirana radionica „Status ovlaštenog privrednog subjekta u BiH“

    Vanjskotrgovinska/Spoljnotrgovinska komora Bosne i Hercegovine u saradnji sa EU4TRADE projektom uspješno je realizirala radionicu „Status ovlaštenog privrednog subjekta u BiH“. Radionica je održana 11.05.2022. godine u prostorijama Privredne komore Kantona Sarajevo. Na radionici je istaknuta važnost koncepta statusa ovlaštenog privrednog subjekta (AEO), te potreba da privredni subjekti iz Bosne i Hercegovine budu svjesni prednosti koje

    2022-05-12